«Убери» – вбивці чи нова економіка?

Грудень 2020

– ВІТАЛІЙ ВЛАСЮК, адвокат, кандидат юридичних наук, керуючий партнер юридичної компанії ЄПраво
Чергова резонансна дорожньо-транспортна пригода, у якій водій брендованої «Убером» автівки скоїв наїзд на зупинку громадського транспорту. З ким і що зробити і як вирішити проблему – про це нижче.
Найперше: водії автівок, брендованих «Убер», «Уклон» чи «Болт», не є працівниками зазначених компаній, вони такі ж користувачі зазначених додатків (програмного забезпечення), як і пасажири. Друге: в Україні наразі практично відсутній ринок ліцензованого таксі в розумінні відповідного законодавства.

Сучасне законодавство України майже ніяк не врегульовує ринок фактичних таксі.
Проєкти законів уже шостий рік не проголосовані.

Також не слід називати таксистів поганими водіями, адже не існує очевидної кореляції між ними та поганими водіями. У них банально більше досвіду й практики, чим пояснюється й більша кількість ДТП за їх участі: більше їздиш – вища ймовірність аварії.

Розглядаючи ситуацію з ДТП: будь-які водії, з чиєї вини трапляється аварія, несуть відповідальність на загальних підставах у порядку, передбаченому в тому числі Кримінальним кодексом України без прив’язки до агрегатів.

Більше того, здійснення агрегатами страхування поїздок є, по суті, актом доброї волі з їхнього боку. З точки зору права, могли б і не страхувати.

Агрегати найперше зацікавлені в тому, щоб не їхні бренди не ставали героями чергових «кримінальних хроні» та готові впроваджувати розумні новації. Наприклад, отримання релевантної інформації про водіїв, встановлення більш чітких правил взаємодії. Нарешті, нагадаю, що безпека дорожнього руху є компетенцією насамперед Міністерства внутрішніх справ та Національної поліції.
Тому пропоную громадськості в першу чергу питати саме владу, коли нарешті станеться рішучий прорив та на дорогах гинутиме менше співгромадян.
Опубліковано на Українській Правді

Працюймо разом!